20 Temmuz 2016 Çarşamba

Çocuklarda Duygusal Gelişimde Oyun Faktörü

Sevgili ziyaretçilerimiz, çocuk oyunlara gördüklerini, isteklerini, yaşadığı travmaları yansıtır. Oyun çocuğun kendini ifade etme yoludur ve duygusal açıdan rahatlamasını sağlar. Kardeşini kıskanan bir çocuk, oyunları yoluyla kardeşine yönelik duygularını dile getirir. Köpek korkusu olan bir çocukta oyun yoluyla korkusunu dile getirmektedir. Bu nedenle çocukların yaşadığı duygusal davranışsal problemlerin tedavisinde oyun kullanılmaktadır.

Oyun, çocuğun yeteneklerini fark etmesini ve geliştirmesini sağlar. Çocuk, oyun yoluyla elde ettiği bilgilerle çevresinden gördüğü, öğrendiği bilgileri özümser, kendine mal eder ve gerektiği durumlarda kullanır. Oyun yoluyla çocuk başarı yaşar, bu da çocuğun kendine olan güvenini etkiler. Kendine güvenen çocuk yeni şeyler öğrenmek için istek duyar, isteklerini ve ihtiyaçlarını daha iyi bir şekilde dile getirir. Oyun esnasında kurallara uymayı öğrenen çocuk aynı zamanda oyun içinde hareket ederek sosyal çevrenin gerektirdiği becerileri de kazanır. Sosyal çevreyi anlayıp ona uygun davranabilen çocuk çevre tarafından kabul edilir, yaptığı davranışlar onaylanır. Bu da çocuğun kendine yönelik algısının olumlu olması için çok önemlidir. Çevre tarafından olumsuz olarak değerlendirilen ve geri bildirim verilen çocuk bir süre sonra bu olumsuzluğu kendine mal eder ve kendini olumsuz görmeye başlar.

Grup oyunları çocukların yetişkin yaşamına hazırlanmasındaki en önemli unsurdur. Çocuk öğrenmeye, sevmeye, sevilmeye, estetiğe, başarmaya, başkaları tarafından kabul edilmeye, oyuna ve değişikliğe, güvene, bir grubun üyesi olmaya ihtiyaç duyar. Bunlar temel ruhsal ihtiyaçlardır ve yaşam boyu devam ederler. Buna göre oyun:

• Çocuğun çevreyle ilişkisini sağlar.

• Çocuğun bilinci ve duygusal tecrübesi arasında bir köprü vazifesi görür.

• Çocuğun duygularını dışa vurmasını sağlar.

• Çocuğa dinleme, eğlenme olanağı sağlar.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder